Dag 08 – Ett ögonblick

Haha, jag kan väl berätta hur det gick till när vi fick reda på att jag var gravid.

Nu i efterhand fattar jag inte att jag inte såg alla symtomen? 
Hade haft ont i magen, svullen och illamående i några veckor + ömma bröst och sån skit. HALLÅ?
Jag trodde bara att det var lite överdriven jobbig mensvärk som man kan ha innan mensen kommer.

Men Oscar som har en halvt synsk familj fick för sig att jag faktistk var gravid och frågade om jag inte kunde göra ett graviditetstest. Jojomän sa jag och tänkte att jag kunde göra det för att åtminstone lugna honom.
Jag var ju helt hundra på att jag inte var gravid och Oscar var helt hundra på att jag var det.
Så måndagen den 14:e (Oscars första semesterdag) åkte vi till apoteket tidigt på morgonen för att göra testet.
man ska ju helt testa morgonkisset så jag fick hålla mig.
Jag låste in mig på toaletten och kissade i en burk och doppade teststickan i. Stog på paketet att man skulle vänta 3-5 minuter så jag lämnade det på handfatet och tänkte gå ut. Men precis när jag la ner det så hände något på displayen. Ops GRAVID/RASKAANA 3+. vilket innebar att jag var runt 5:e veckan
Stog och slog mig lite i huvudet och sa nej nej nej tyst för mig själv. Mest rädd för hur Oscar skulle reagera.
Sen gick jag ut i köket.. Oscar frågade vart testet var och gick in och tittade på det. 
han blev helt knäpptyst och kom ut i köket och kramade mig.

Det var det ögonblicket ^^ 
Vad vi bestämde sen vet ni ju redan, men det tog ett tag innan allt föll på plats.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0