Lista



Stulen av http://lovelyeverafter.blogg.se/

När fick du reda på att du var gravid? 14:e Juni
Blev det en chock? Ja
Hur gammal var du? 22
Hade du mycket halsbränna? Japp
Spydde du mycket? Väldigt mycket fram till vecka 16-17 typ
Var det någon favoriträtt som ändrades? Klarade inte av cigg/kaffe/öl/snus lukt och smak då förstås
Hade du mycket foglossning?Japp
Hade du sammandragningar? Ja
Ditt sf mått som störst? Vet inte
Har du fått bristningar? Ja.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Flicka trodde vi båda två, nästan alla andra trodde pojk.
Hade du mycket vätska i kroppen? Det hade jag kan jag säga! Blir så med havandeskapsförgiftning.
Hur mycket gick du upp i vikt? 30 kg?
Hur ser du på graviditeten idag? Den var jobbig, men det var ju helt klart värt det.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag tog det som det kom istället.
Gick du över tiden? Nej 6 dagar för tidigt enligt beräknat.
Födde du för tidigt? ^
När började din förlossning? Igångsättning den 31:a Januari
Hur lång tid tog det? Från igångsättningen, nästan 7 timmar
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 2-3cm
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna
Var du rädd för något? Att jag skulle må illa av lustgasen :P
Grät du? När Oscar höll Amilia i famnen
Skrek du? Nepp
Tog du nått smärtstillande? Lustgas och ryggmärgsbedövningen.
Blev du sydd? 3 minimala stygn
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Oscar, 2 barnmorskor och så narkosläkaren. Vad jag minns iaf
Hade du någon nära med dig? Oscar
Hur stor var bebisen? 48cm och 3275g
Blev det en pojke eller flicka? Flicka.
Vad fick den heta? Amilia
Hur ser du på förlossningen idag? Det var inte så hemskt som alla historier man har hört, jag är nöjd med min förlossning och skulle kunna göra om det.  Men det får bli om några år isåfall. Graviditeten var hundra gånger värre än förlossningen.
Var allting värt det? Absolut, har ju min lilla prinsessa nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0